Academic Writing I

Partner university (faculty)

College of Liberal Arts and Sciences, Chiba University and The University of Alabama

Class schedule

College of Liberal Arts and Sciences, Chiba University

Term 4

The University of Alabama

Fall Term

Time difference

15 hours

Class objectives

Chiba University: Acquisition of skills necessary for academic writing in English
The University of Alabama: Study of Japanese language
Both: International collaborative study suited to both objectives

Class content

The Chiba University students studied academic writing in English according to procedure. As a part thereof, they sent English introductions and academic writing drafts via e-mail to the UA students for review, so as to receive relevant advice from readers from a different cultural background.
The UA students studied Japanese grammar and vocabulary. They sent Japanese introductions via e-mail to the Chiba students for assessment, as an opportunity for individual communication with native Japanese speakers.

Class format

Asynchronous

Tools used

e-mail

実施大学(学部)

千葉大学国際教養学部 アラバマ大学

授業日程

千葉大学国際教養学部

T4

アラバマ大学

Fall Term

時差

15時間

授業目的

千葉大では英語による学術的な文章を書くために必要なスキルを身につけることであり、アラバマ大では日本語を学ぶことである。双方の目的に資するような国際協同学修を実施する。

授業内容

千葉大生は、英語による学術的な文章を手順を踏んで学んだ。その一環として、英語による自己紹介とAcademic Writingの草稿を電子メールで送り、アラバマ大生にチェックしてもらい、異なる文化的背景を持つ読者から有益なアドヴァイスを得ることができた。
アラバマ大生は、日本語の文法と語彙を学んだ。日本語で自己紹介を書いて電子メールで送り、チェックしてもらい、日本語ネイティヴとの個人的なコミュニケーションの機会を得ることができた。

授業実施形態

非同期型

使用ツール

e-mail

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